Ugrás a tartalomra
x

3 összetevős vegetáriánus pizza, nem csak böjt idejére

Néha nem árt húsmentes napokat tartani, nem krumplit enni állandóan, sőt néha az sem árt, ha elhagyjuk a tésztát és kenyeret. De ezek közül egyik sem zárja ki azt, hogy pizzát egyél, amikor csak akarsz. Tudtad, hogy a tésztáját édesburgonyából, és zabpehelyből is elkészítheted? Nem csak diétás és szuper egészséges, de elképesztően finom is a végeredmény. Kipróbáltam és kellemes csalódás ért.

Vannak olyan ételek, amikről, ha kiderül, hogy mennyire szuper egészségesek, elvesztem bennünk a bizalmamat. Miközben tudom, hogy attól még, hogy valami szuper egészséges, még nem feltétlenül lesz kevésbé finom. Ez az édesburgonyás pizza éppen ilyen! Finom, egyszerűen előállítható, gazdaságos és baromi változatosan elkészíthető. Sütheted zöldségekkel, de persze hússal is, ha neked az a verzió a szimpatikusabb.

Édesburgonya: Magas a C-, B2-, B6-, és E-vitamin tartalma, emellett ásványi anyagokban: káliumban, rézben, és mangánban is gazdag. Alacsony a zsír- és a koleszterintartalma.

Édesburgonyás-zabpelyhes pizza alaprecept

Hozzávalók a pizza alaphoz (két személyre):

  • 1 db közepes méretű édesburgonya
  • 1 db tojás
  • 2/3 csésze zabpehely

Elkészítése:

  1. Melegítsd elő a sütőt 200 fokra.
  2. Pucold meg, majd darabold fel az édesburgonyát és a zabpehellyel, tojással, sóval együtt öntsd bele egy robotgépbe. Ha úgy látod, hogy már megfelelő az állaga, öntsd a keveréket egy sütőpapírral kibélelt tepsire.
  3. Kézzel vagy kanállal egyengesd el a masszát a sütőpapíron, körülbelül ujjnyi vastagra, majd formázd kör alakúra. Tedd a sütőbe, 200 fokra, nagyjából 25-30 percre.
  4. Ezután vedd ki a sütőből és fordítsd meg a tésztát, majd óvatosan vedd le róla a sütőpapírt és tedd vissza a sütőbe 5-10 percre, hogy ez az oldala is ropogósra süljön.
  5. Amíg sül, aprítsd fel a pizzafeltéteket. (Én brokkolit, kaliforniai paprikát, lilahagymát, és mozzarellát választottam hozzá.)
  6. Újra vedd ki a sütőből és kend meg paradicsommártással, majd fűszerezd kedved szerint, bazsalikommal, oregánóval.
  7. Szépen rendezgesd el rajta a feltéteket és mehet is vissza a sütőbe, míg jól ráolvad a sajt.
  8. Fogyasztásra kész!

forrás: www.menshealth.hu