James Lear: A hátsó bejárat

1
556

 

Agatha Christie, húzódj félre! Kemény szex és botrány találkozik e ragyogóan szellemes krimiben.

1925-ben járunk. Az amerikai származású Edward Mitchell egy kellemes vidéki hétvégét akar eltölteni egy angliai tengerparti faluban. Egy angol kúria a helyszín, gazdag különcök családja és ugyanolyan sajátos szolgáik a szereplők, meg egy elszánt detektív – minden összetevő együtt lenne egy kellemes, Agatha Christie-stílusú krimihez. De várjunk csak – Edward “Mitch” Mitchell nem Hercule Poirot, és A hátsó bejárat nem Az Ackroyd-gyilkosság. Mitch jóképű, huszonkét éves pasas, aki sosem hagyja, hogy a nyomozás egy pikáns randevú útjába álljon, akár a helyi rendőrséggel, akár a sajtóval, akár iskolai pajtásával és atlétatársával, Boy Morgannel dolgozik együtt, aki Watson szerepét játssza mellette, amikor éppen nem azzal vannak elfoglalva, hogy lefeküdjenek egymással. Amikor Reg Walworthot holtan találják egy szekrényben, Sir James Eagle azonnal letartóztattatja szolgáját, Weekset a gyilkosságért. Mitch éles szeme azonban kézenfekvőbb lehetőségeket lát: a biszexuális sofőrt, Hibbertet, a fenségesen perverz Leonard Eagle-t, az eltűnt nemesi sarjat, Rexet, a szadista zsarut, Kenningtont, sőt magát Sir James Eagle-t is. Zsarolás, rendőri korrupció, kémlelőlyukak és titkos átjárók szédítő hálózata, vízisportok s a hátsó lépcsőkön és mindenütt megállás nélkül zajló orgia jellemzi e fontos, új tehetség égbekiáltóan kemény krimijét.

Az ember az első tíz oldal és az első pár dugás után csak pislog: most mi van? Nem vagyunk már szűz lányok, de akkor is! És ez az érzés egy jó ideig kísérti az olvasót, de azután egyszerre csak ráérez a regény ízére és szórakoztatóvá válik a történet. Nehezen tudtam követni, hogy a nyomozás miként folyik, éppen ki az aktuális gyanúsított, de ez nem is fontos. Egy krimiparódia van az olvasó kezében és azt kell tennünk, amit a szerző is csinál: a nyelvünket visszanyújtani rá, s közben figyelni, ki van a hátsó bejárat közelében.

Eredeti cím: The Back Passage

Fordító: Farkas Melinda

Kiadó: Ulpius-ház Könyvkiadó, 2014.

Oldalszám: 264

Ár: 2290 Ft

Megvásárolható példányok:

Libri

 

KRITKÁK A KÖNYVRŐL

„A cím áthallásos, de roppant találó módon van szerepe, jelentősége a végső megoldásban. (…)

A krimiszál és a nyomozás remek alkalmat kínál a szereplőknek az egymásba gabalyodásra. Természetesen egy percig sem kell véresen komolyan venni. Ez a könyv egy vicc, ami a krimiket parodizálja, azt viszont nagyon jól csinálja.  Mitch jóképű, huszonkét éves pasas, aki sosem hagyja, hogy a nyomozásnak egy pikáns randevú útjába álljon. Sőt, ami kissé zavaró volt: mindenki magas, kisportolt és roppant szexi mérettel bírt. Senkit nem kellett noszogatni, ha lehetőség adódott egy jó hancúrra… az pedig adódott! Tomboltak az ösztönök, az izzadt testek összefonódnak tóparton, hátsó lépcsőn, vagy akár az őrszobán is.

Még  a helyi rendőrség tagjai is “élvezték” a kihallgatás adta lehetőségeket, vallattak keményen! Világos volt, hogy a tettes nem az, akit nyilvánvalóan egyből elkaptak.”

tovább olvasom

„Nem igazán akartam elhinni, hogy egy 260 oldalas könyvben tényleg lehetséges az, hogy 240 oldalon keresztül fiúk, fiúkat…tesznek boldoggá. Csak, hogy kevésbé legyek szókimondó. De tényleg ez történt! Van nyomozás, de csak ímmel-ámmal. Igazándiból tényleg meglepődsz a végén, hogy ki és miért rakta el láb alól azt az embert, mert szinte elfelejted, hogy volt bűneset, mert mindig… azt csinálják.

Komolyan nem tudom elhinni, hogy ilyen lehetséges. Olyan abszurd helyzetekben képesek dugni, hogy csak pislogsz, hogy „na most mi van?”. Nyomozás, csini rendőr fiú… és két–három oldalon belül már egymásba vannak.”

tovább olvasom

„James Lear trilógiája a szó szoros értelmében vett pornóregény. Maguk a szituációk, az aktusok felvezetése tökéletesen beleillenek a felnőttfilmek kategóriájába, annak minden előnyével és hátrányával együtt. Tekintsük most el attól, hogy itt mindkét fél férfi, mert nem is ezen van a hangsúly, hanem sokkal inkább a realitás teljes hiányán, ami ugyancsak a pornófilmek sajátosságai. A szereplők bárhol bármikor képesek szexelni, még egy székhez kötözve is, miközben megpróbálják őket megölni, de ugyanilyen életszerűtlen körülbelül az összes többi jelenet is.”

tovább olvasom

 

1 hozzászólás